menu

wiki

Naši sponzoři:
Progress sportswear

Plachtění na Orlíku 17.-19.8.

Jsou prázdniny a Radim se rozhodl, že zorganizuje výpravu pro skauty, aby se naučili pořádně plachtit. Na rozeslané emaily odpovědělo pouze 5 skautů. A tak jsme se tedy my: Radim, Jáchym, Pepa, Ondra, Ríša a Radka sešli v klubovně v 7:15 dne 17.8.

Sbalili jsme věci do auta, kterým nakonec jel jenom Radim, protože ostatní se rozhodli jet vlakem, který nám jel v 8:49, ale měl „krátké“ zpoždění. Radim nám řekl, že máme jet do Čimelic a potom jít pěšky cca 10 km do Orlíka nad Vltavou, ale Ondra to spletl a nahlásil průvodčí, že jedeme do Čížové. Potom na nás křičel přes půlku nádraží kamže to máme jetJ. Ve vlaku si s námi povídala jedna starší paní, byla moc zvědavá, ale moc hodná a díky ní jsme vystoupili na správném místě. Během třiceti minut jsme dojeli do Čimelic a hned po pár metrech jsme se ztratili. Jedna paní nám řekla, že náš orientační bod „železniční most“ se nachází úplně na druhé straně. Kousek za železničním mostem jsme potkali Radima jak nás předjíždí a má v autě ještě někoho dalšího. Po pár minutách vážného přemýšlení jsme přišli na to, že to asi bude Plošťa. Jelikož bylo horko a měli jsme žízeň a hlad, tak se kluci rozhodli, že si dají nějaké syrové kukuřice, které po chvíli vhodili zpátky do pole se slovy, že se to nedá jíst. Po dvou hodinách namáhavé cesty jsme dorazili do Orlíka nad Vltavou, kde nás čekal Radim. Cestou k vodě se Radim stavěl v krámu a hned se pokračovalo. Sešli jsme jeden kopec a byli jsme konečně u vytoužené vody. Všichni celou cestu básnili o tom, jak se těší až se konečně vykoupají ve vodě, jenže když jsme došli k té „voňavé hrachové“ vodě, tak všechny ta chuť koupání okamžitě přešla. Dokonce nám bylo líto do ní dávat loď. Nasvačili jsme se a převlíkli do vodního. Oplachtil se Jižní Kříž a mohlo se vyrazit.

První posádka na pramce byli Pepa s Ríšou. Ostatní jeli na Meluzíně, kde se vyprávěla pohádka o fousaté Zlatovlásce, princi Jasoni a princi Drsoni. Po pár hodinách se posádky vystřídaly. Dále byla už čistší voda a tak se pár nadšenců šlo vykoupat. K večeru jsme dorazili na naše tábořiště Vystrkov, ovšem jsme spali na druhém břehu. Po tom, co se snědly buřty se šlo spát. Všichni kromě Plošti, Radima a mě spali v Meluzíně. My tři jsme spali ve stanu, který byl postavený z kopce, takže jsme každou chvilku padali dolu na Radima. Ráno jsme se vzbudili celí polámaní, nasnídali jsme se, sbalili a odjeli.

Bylo krásné počasí a tak jsme doplachtili až k hrázi, tam jsme si dali oběd, vykoupali se a jeli jsme pomalu zpět. Večer jsme opět spali na Vystrkově, ale tentokrát na straně kde míváme v létě tábor. K večeři byly těstoviny s kečupem a buřtama, poté se uklidilo tábořiště a šlo se spát. Ten den ale ve stanu spali už jen Radim s Plošťou, já jsem spala s klukama v Meluzíně. Večer jsme hodně dlouho povídali a ráno jsme s Ondrou už v 5:15 stěhovali věci do kajuty, protože začalo pršet. Proto jsme taky začali hrát hru prší a hlasitým smíchem jsme vzbudili celou posádku. Čekali jsme dokud nás nezavolají vedoucí na snídani.

Uklidili jsme všechny věci a vyrazili jsme směr kotviště Meluzíny. Všichni si vzali na sebe čisté a suché oblečení s tím, že dnes už se koupat nebudou a tím pádem budou suchý, jenže nepočítali s tím, že nám začne během pár minut silně pršet. Všichni se schovali do kajuty, kromě Radima a mě, kteří jsme kormidlovali a uklízeli palubu, Ríša s Pepou byli na pramici, kterou táhla Meluzína. Stáhli jsme všechny plachty a jelo se na motor asi 45 minut. V kotvišti jsme uklidili lodě a vyrazili do hospody na pití. Tam se povídalo o zvířatech, skautingu a historii, po hodině dorazil Ondra s Radimem a šlo se obědvat. K obědu bylo to, co zbylo. Plošťa s Jáchymem jeli autobusem a ostatní s Radimem v autě. V Písku jsme vyložili lodě a uklidili věci. Dne 19.8. naše třídenní výprava skončila.